[Epitesz-barkacs] mapei aljzat-tisztító

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2008. Feb. 2., Szo, 23:28:04 CET

Zoltán Radó wrote:

> Találtam egy oldószert, amit a szőnyegpadló-ragasztó eltávolításra
> ajánlottak. Ez a
> MAPEI PULICOL. Azt írja, hogy már kikeményedett lakk és ragasztó
> eltávolítására jó.

Nem lehet valahogy megtudni, mi is van benne? Nincs kedved pár anyagot
kipróbálni? El tudom képzelni, hogy ezek a ragacsok simán oldószeresek,
nincs semmi kétkomponens, meg polimerizációs folyamat. Tehát ha nitrót
vagy ilyesmit ráöntesz, lehet, hogy szépen feloldja. (Esetleg úgy
lehetne, ha látod, hogy oldódik benne, hogy fellocsolod, felkened
ecsettel... és gyorsan letakarod PE fóliával. Azt nem bántja, nem kell
megdögleni a nitrószagtól, lesz ideje jól átjárni. Aztán x idő múlva
spaknival feljöhet könnyen, ha megrágta.

Szóba jöhet még más, durvább szer is, pl ami a pvc-t oldja, pl
tetrahidrofurán (ez az erősebb oldószere), ciklohexanon. A József krt-i
Azúr vegyszerboltban kaphatók. És valszleg olcsóbbak, mint a márkaholmi,
amiben valamelyik oldószer lehet ilyesmik közül a lényeg. Pl a nitróban
75% körüli toluol, 13% körüli etilacetát, 10% körüli butilacetát van a
cimkéje szerint. És nem egy vészes árú anyag, rengeteg helyen kapható. A
pvc-t ez is idővel jól meg tudja lágyítani nem túl vastag rétegben.
Tehát van rá esély, hogy vmelyik a ragasztójára is hat.

De az is megoldás lehet, hogy keresel ilyesmi pvc padlóra való ragasztót
a boltban, amire rá van írva, mi az oldószere.