[Epitesz-barkacs] kéményajtó

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2008. Feb. 15., P, 12:17:39 CET

A témáról amúgy eszembe jut egy tegnapi tv műsor, amiben lakótelepiek
méltatlankodnak az irdatlan drága távfűtés miatt, meg hogy pár helyen
jogilag lehetetlen leválni. (Önkormányzati rendeletek miatt.)

Lehet, hogy jó döntés, hogy az embernek ott a vellany, és telepítek pár
klímát, és a fűtés is megoldva, kéményseprők is nagyívben..., és biztos,
hogy olcsóbb pl a távfűtésnél?

Én pl az inkriminált lakók helyében egyszerűen kiköttetném az egész
távfűtést, miután telepítettem egy levegő-víz hőszivattyút a ház
tetejére.

Sőt, egy másik módi is az eszembe jutott. Nem lehet leválni? Akkor
fogjon össze az összes érintett lakó, alakítsanak valami
részvénytársaságot vagy nemtommit, hajtsanak rá, hogy az őket ellátó
rohadék távfűtő műveket valahogy a saját tulajdonukban húzzák. Mert azt
egyszerűen nem hiszem el, hogy a távfűtő művekbe bement gázból nyert
energia attól, hogy rajtuk keresztül hasznosul, annyira megdrágulna,
hogy a direkt árammal való fűtés ára közelébe kerül a fűtési költség.
Valami 35ezer Ft/hó körüli költséget hoztak ki egy ötvenvalahány m2-es
lakásra, aminek a hűtött falmérete, tehát az egy lakásra eső külső fal
meg se közelít egy családi háznál szokásos fajlagos értéket.

Bocs, hogy elkanyarodtam a témától.