[Epitesz-barkacs] kád

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2008. Feb. 27., Sze, 11:36:14 CET

Acs Gabor wrote:
> Korábban egy másik téma kapcsán volt szó arról, hogy a purhab nyitott
> cellás. Nem okoz gondot, ha a kád alatt valami szivárgás miatt
> nedvességet kap? Maga a hab nem károsodik, vagy pudvásodik
> (büdösödik) emiatt?

Szerintem a purhab nem nyitott cellás. Mivel úgy képződik, hogy a lében
gázok szabadulnak fel, tehát egy megfagyott hab, mint a tojáshab... Más
kérdés, hogy ahol elvágod, ott nyitott lesz az a cellasor, ami a
felületen van, de ettől még a többi zárt maradhat.

Ha belegondolunk, hogy bárhol az anyagban a megszilárdulás előtt egy
cellafal kilyukad, amikor még kvázi folyadék a fal, akkor annak semmi
oka cellafalként tovább maradnia, egyszerűen ott akkor egyesülne a két
szomszédos buborék, és két cellából egy  lesz.

Más kérdés, hogy vajon a cellafalak anyaga mennyire áll ellen a víznek,
tehát milyen a páradiffúziós tulajdonsága.

Az viszont biztos, hogy mechanikailag egy elég erős hab, és baromira
ragad.

> Másik gondom a habos feltöltéssel, hogy a kád alatti gépészetet utána
> nem lehet javítani. Szóval a kritikus részeket valahogy jó lenne
> elkeríteni, hogy oda ne menjen a habból.

Ez nem probléma, másrészt nem probléma kikaparni sem javítás alkalmával,
ha hozzá lehet amúgy fizikailag férni.

> A legtöbb kádhoz lehet pár ezresért gyári kádlábat venni. Az nem elég
> a hajlás ellen? Lehet, hogy én inkább sitteszsákba tömködött
> kőzetgyapotot rakok a kád alá (már csak azért is, mert ez maradt itt
> hulladékként)

Na az aztán jól át tud ázni. :-) Én nem tenném.