[Epitesz-barkacs] stukatór deszka + szú

Pluzsik András Pluzsik.Bandi at aesz.hu
2008. Jan. 4., P, 09:15:55 CET

Barátaim!

Korábban egy alkalommal hosszabb fejtegetésbe kezdtem a favédelem fontosságáról. Engedelmetekkel ezt most elhagynám. Hagyatkozzunk inkább a lényegre. A jelen esetben az majdnem közömbös, hogy milyen rovar rágja a fát. A tény, hogy van benne valami. Az persze még nem biztos, hogy most is ott van és károsít a huncut, mert van úgy, hogy egy idő után kipusztul és csak a nyoma marad ott. Egy nagy valószínűséggel kijelenthető, hogy az ami ott rág az nem szú. Nagy valószínűséggel valamilyen kopogó bogár, ha a furatok átmérője 1-3 mm, vagy cincér ha a furat 2-8 mm átmérőjű.
Tény az is hogy illik tenni ellene valamit, ha még lehet. A lehet megjegyzés azért fontos, mert ha annyira legyengült a deszka, akkor már célszerűbb a csere. Ezt látni kell.
Valóban hatásos a Xylamon, ha azzal kellő mélységbe be lehet juttatni a szert a fába, de ne feledjétek, hogy a felületi kezeléssel csak 1-2 mm mélyre szívódik be a szer, a rovar pedig ennél mélyebben tevékenykedik, azaz amíg el nem jön a kirepülés ideje (a nász ideje), addig ő nem közelíti meg a felszínt, a védőszer tartalmú fát. Ha a bogárnak nincs szerencséje és a kirepülő nyílást azon a szakaszon rágja a felszíne, mely tartalmaz védőszert akkor abba belepusztul. És nem folytatódik az új generációs családalapítása.
Vannak más hatásos szerek is, melyek vízbázisúak.
Mindenképen javaslom a helyzet megtekintését. Én is egy faanyagvédelmi szakértő vagyok, bár tudom, hogy ez nem a reklám helye, ezért kérlek ne is ajánlkozásnak vegyed, vegyétek, de szívesen segítek. Hívjál a 30/9732688 számon, vagy írjál a pluzsik.bandi at aesz.hu címre.

Sok sikert

Pluzsik András