[Epitesz-barkacs] a kültéri és beltéri egység közötti bekötővezetékből...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 5., Szo, 15:52:54 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> elfelejtettem kérdezni a lényeget:
>
> szóval most vagyok választás előtt, hogy KLIMAberendezést vegyek,
>
> a kültéri és beltéri egység közötti   bekötővezetékből
> "gyárilag" (azaz a vásárláskor) hány méteres összekötőcsövet
> adnak hozzá?

Alapvetően semmit nem adnak a drágább holmikhoz, azokat a szerelők
viszik magukkal. A gagyinak mondott kínaiakhoz adnak 3 méteres
komplettre szerelt csöveket, tehát nem kell tágítani a bekötéshez meg
ilyesmi, ledugózott, hollandival készre csinált csővégekkel, szigetelve
adják hozzá a két csövet. Valamint a két egység összekötésére szolgáló
kábeleket is. (A régebbiek, amik nekem vannak, Regal, Vestel, Eurosky,
ezek belülről fillérre egyformák, még 5 méter csövekkel voltak kaphatók
országszerte. Én a metroban vettem anno, aztán azoktól, akik a metronak
szállították. Nem találtam arra utaló jeleket, hogy ezek is kínaiak
lennének, de nincs kizárva, hogy ennek ellenére azok.)

> nekem bőven elegendő lenne az is, + a falat át tudom vésni
> (azaz csak az R407C hűtőfolyadékkal való feltöltés kell a
> hivatalos szervíztől)

Nem kell feltölteni, fel van töltve. Hogy melyik gázzal, azt így nem
lehet helyből tudni, de rá van írva mindre. Persze valóban, ez az R407C
a leggyakoribb.

Van egy koreográfiája :) a szerelés utána tenendőknek, csak egyszerű
szerszámok kellenek hozzá (villáskulcsok a szereléshez, és egy
imbuszkulcs a csapok nyitogatásához), majd ennek a pár perces, tehát a
felszerelés és összekötés utáni művelet végeztével a cumó helyből
üzemkész. Persze el kell olvasni a kezelésit. A bekapcsolás után nem
azonnal fog hűteni (ha hűtés üzemmódot választunk), hanem pár perc múlva
indul csak el a kompresszor, és további percek, kellenek ahhoz, hogy a
teljes hűtési teljesítmény kijöjjön.

> ezt a minimális munkát mennyiért csinálják ezek a garanciához kellő
> szervizek????

Nekem nincs adatom, de amiket eddig hallottam, összemérhető egy olcsó
klíma teljes árával.