[Epitesz-barkacs] egy spli kültéri része barlangban

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 8., K, 18:42:22 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> bár valamennyire volt szó, de pontosítanám a korábbi
> kérdésemet
>
> most a barlang alatt egy kb 10 -12 celsiusfokos légteret értek,
> amiben a kültéri szórhatja a hideget, ha fűtésre használnám,
> és "nem fagyna ki a barlang", hanem utánamelegedne

Az maga lenne fűtésileg a kánaán. :-)

> az a bizonyos COP szám mikor jobb, ha száraz hidegben van,
> vagy párás hidegben így 12 Celsiusfok környékén?

Ekkor a párás lenne a jobb, sőt, ha 100% lenne a páratartalom, az lenne
a legjobb, mert a lecsapódó víz rengeteg hőt szállítana oda, szóval a hő
egy része ezáltal kerülne a kültéribe, és csak talán kisebb része a
léghűtésből.

> nagyob COP szám melett (tehát a hivatalos 2,6kWh felett)
> a belső egységben a távkapcsolóban mit kell elállítani, hogy
> minél jobban ontsa a meleget?

A ventillátorát kell maxra állítani, hogy a beltéri hőcserélője hidegebb
legyen. Már mértem ezügyben, ha a venti alacsonyabb fordulaton megy,
akkor megnő a motor áramfelvétele. Pl egy alapvetően 6A körüli klímánál,
ha a beltéri venti egyáltalán nem forog, pl indulásnál vagy lefogom
rövid időre, akkor a hőcserélő nagyon forró lesz, és a motor
áramfelvétele elérheti a 9A-t is. Aztán ahogy elindul a venti, szépen
lemászik az áram a normál értékre.

> (magyarán ne akarjon a szobában
> kapcsolgatni, hanem ha nagyon melegem lenne, akkor a másik szobába
> "szivárogtatnám" át a meleg)

Hát ezt megteheted, de ha kint melegebb lesz, akkor vagy neked is bent
nagyon meleged lesz, vagy csak ki fog az kapcsolni. Persze, ha
inverteres, akkor csak lejjebb veszi a kompresszor fordulatszámát. Na de
nem ivnertereset akarsz venni, ha jól sejtem. (Vagy már meg is van.)