[Epitesz-barkacs] Pince, meg mindig ?!

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 8., K, 18:35:46 CEST

szepygab at fw.hu wrote:
> Lejtős terepen, rétegvíz nyomhat rendesen.

Milyen rendesen? Ha egy 2m mélyen lévő falon bárhol bar nagyságú nyomás
alakulhatna ki, akkor a víznek a fal tövében fel kéne jönnie, és nem is
tócsát, hanem szőkőárt kéne csinálnia. Egyszerűen fizikailag
képtelenség, hogy bar nagyságrendű nyomás jöjjön létre 2 m mélyen.
Medence alján is csak 0,2 bar lesz az!
Ha nem így van, akkor miért nem?