[Epitesz-barkacs] Pince, meg mindig ?!

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2008. Júl. 8., K, 19:11:40 CEST

A következő levelet egyszer már elküldtem, de valamiért nem ért oda a
listára, az utána következő viszont megérkezett. Fura.

> Szerintem ez az x bar nyomás csak úgy jöhet létre, ha a túloldalon
> talajvíz van mondjuk a pince aljától nézve 1m magasan. Ekkor lent lesz
> egy 0,1 bar nyomás.
>
> Több bar nyomás az csak többtíz méter mélyen lehetséges szerintem.
> Legalábbis itt valami árulás van, ha erről beszélnek.
>
> Vagy én nem értek valamit, de szívesen megérteném.

Az archívumból visszaolvastam a régebbi leveleket a témában, hogy követni
tudjam. Ott voltak az Izonil vakolatról valami plusszos és minuszos bár
értékek.

"Eleg komoly adatok,
tipikusan 2-5bar eretekeket adnak meg. Pl. az emlitett Izonil 0.37 N/mm2
(3.7bar), nyomo iranyban 12N/mm2 (120bar!)."

http://www.centralnet.hu/pipermail/elektro-etc/2008-June/044481.html

 Nem gondolom, hogy több bár lehetne, de az a 0.1 még előfordulhat. Tudom,
hogy abszurd a hasonlat, de ha egy teli akvárium egyik oldalát elveszem, nem
biztos, hogy vízzáró vakolattal helyre tudom hozni, mielőtt kifolyik az
egész  Ezért gondoltam, hogy érdekes ez a vízutánpótlás is abban, hogy
mit lehet odatenni. Felteszem, hogy ezek a vékony rétegben felteendő,
műanyag vagy kátrány jellegű cuccok sokkal gyorsabban működnek, mint a
cement alapú vakolat. Ha már megkötött, akkor elhiszem, hogy mindent tud a
cementes is, de addig is el kell jutni valahogy.

Nem hiszem, hogy kimondottan mérni kellene az átszivárgó vizet, inkább csak
azért gondoltam a fóliára, hogy pl. egyáltalán felgyűlik-e látható mennyiség
rövid idő alatt.

Palasik Sándor
Név: nem elérhető
Típus: image/gif