[Epitesz-barkacs] Pince, meg mindig ?!

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 8., K, 20:01:19 CEST

vajk fekete wrote:
> retegviz alatt arra gondolt, hogy van feletted egy 30m magas domb, es
> egy ferde vizreteg, aminek nalad a nyomasa igy lehet 2 bar. ha
> megfurod, akkor magatol feljon. de nem furod meg.

Jó, nem fúrom meg, de ha a fal vezeti a vizet, akkor a víz kialakítaná a
járatát. Másrészt a fal-talaj találkozás nem tömít, simán kihordaná a
fal mellé töltött talajt a víz ilyen szituban. (Buzgár)

Mostanában pedig van az a spéci műanyag, ami sok dombornyomatot
tartalmaz, azt szokták a fal mellé rakni. Amellett pedig simán feljönne
az ilyen víz.

> viszont ha az
> alapod belelog, akkor gond lehet. de olyan hazat csak viz alatti
> epitesi technologiakkal lehetett eleve felepiteni...

Hát ez az! Szóval ilyen hely azért ritka, és ha mégis van, az kiderül...
Sőt, valszleg, ha tényleg lenne egy ilyen hely, akkor se műxik nekem a
dolog valahogy.

Tegyük fel, hogy tényleg van 30m-nek megfelelő nyomás egy ilyen
talajrétegben. A helyszínen pl 2 méter mélyen. Ne mondd már, hogy nem
tolja fel az egész talajt a francba! Hacsaknem valami csőszerű kemény,
vízzáró réteg nem veszi körül, és csak kis vízkeresztmetszet van, és a
nyomást ez a csőszerű réteg bírja. Ha lapos, kiterjedt vízzáró réteg
volna, akkor m2-enként 30 tonnás emelőereje lenne a víznek, miközben
csak max 6 tonna talaj lenne ellene. Hát ez így nem stimmel valahogy.