[Epitesz-barkacs] vásárlas után 3 napon belül csere?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 9., Sze, 00:25:16 CEST

Moczik Gabor wrote:

> Pedig altalaban elviseli. Ha le kell szerelni a cuccot, akkor a
> nyomooldalt el szoktak zarni, es beinditjak. Ekkor a kompi kiszivja
> az egesz kocerajbol a kozeget, ossze fog gyulni a kulteriben a _nyomo
> oldalon_ levo tartalyban, majd (menet kozben) el kell zarni a szivo
> oldalt is, es lehet bontani.

Mondasz valamit! :-) Jó, akkor mégis ki lehet próbálni, de csak
erőszakkal, tehát meg kell keresni a kompi tápkanócait, és direkt
bekötni a hálózatra.
Na persze mindez, amit írtál, hűtés üzemmódban van. Nem tudom, hogy a
benne lévő szelepnek mi az alapállapota (amikor nem kap tápot). Ha ez,
akkor rendben van. Vagy nem csak ekkor van rendben? Na majd átnézem a
csövezést...bár ezekben, amik nekem vannak, mintha semmiféle külön
tartályt nem látnék benne. Lehet, hogy a kompiban belül van?

> Tul sok erzekelo nincs, altalaban kulteri/belteri hocserelo hofokot
> mer csak, esetleg az ujabbak mar lehet hogy fejlettebbek...

Igen, de ha nincs összekötve, csak elektromosan, a beltéri nem fog
engedni túl sok időt.
Azt hogy forog-e a kompresszor, tényleg ki lehetne próbálni, de nem kéne
pár másodpercnél több szerintem. Ha tovább pörög, több talán nemigen
keletkezik.

> Nah, ettol nem tartok, annyira azert nem olcsok, es nem is tunik ugy
> hogy csokkenne az ar.

Nekem pedig úgy tűnik, hogy ha nem is sokat, de csökken az ár, és közben
ugye van infláció. De még nincs hőszivattyú bumm. Én meg arról beszélek,
ha majd lesz.... Már most is jóval több klíma kerül forgalomba, mint 5
évvel ezelőtt. És ugye van az olajárrobbanás, ami miatt eléggé számítani
kell a gáz- és a többi energiahordozó árnövekedésére is, hosszabb távon
is, szóval rentábilissá válnak a drága hőszigetelések, és létezhet olyan
gáz-áram energia árarány, hogy a hőszivattyúk is hamar megtérülnek. Ha
idáig eljutnánk, főleg, ha az eu-ban is ez a helyzet alakul ki, akkor
hatalmas hőszivattyú dömpingre lehet számítani, ami mindig árzuhanással
jár. Főleg, hogy előjönnek az egyre jobb ketyerék, és a régiekkel
valamit kezdeni kell. Mit? Hát eladni. Na ekkor jön szóba, hogy olcsón
vegye, aki akarja. Én nem adok ennek 10-nél több évet, hogy ilyesmi
bejön.

Nagyban előmozdítaná a dolgot, ha az inverteres ketyerék is
megolcsóbbodnának. Azokkal ugyanez a feladat, amit most fűtésre egy nem
inverteres tud, akár 30%-kal is kisebb energiafogyaszás mellett
végrehajtható. Ha jó drága az energia, akkor még meg is térülhet a
csere. Most még egyrészt nem is éri meg a gázzal szemben, másrészt a
8-10-szeres körüli inverteres ár visszariasztó, annyit csak keveseknek
ér a dolog.