[Epitesz-barkacs] r407c r410a téma

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Júl. 12., Szo, 02:18:31 CEST

Mágus Bérprogram Demo wrote:
> a)  r407c -vel töltött rendszer r410a -val feltölthető?

Szerintem nem. Az R410A nyomasai joval nagyobbak, nem biztos hogy elbirja a
rendszer, meg valoszinuleg valtoztatni kene a kapillarison vagy expanzios
szelepen is.

> b) mit szól pl  r410a és r407c keveredése?

Az R410A az R32 es R125 50/50% kevereke.
R407C pedig 23% R32, 25% R125, 52% R134a

Attol fuggoen milyen aranyban kevered, kiszamithato az egyes komponensek
aranya, de hogy mi lesz az eredmeny...

> c) egy régebbi  R22 -esre méretezett vagy még régebbi (pl egy 20 éves orosz Csinár)
> ketyerébe   r407c -t nyomatnék, mi lenne vele?

Hasznalhato helyette modositas nelkul, nagyjabol ugyanannyit kell
beletolteni mint R22-bol, de ki kell cserelni az olajat.
Az R407C semennyire sem keveredik asvanyi olajjal, szintetikus (POE) olaj kell.

A kompresszort fel kell melegiteni holegfuvoval, utana konnyebben ki lehet
onteni az olajat belole. Ki lehet mosni erre valo anyaggal, de draga,
allitolag lenyegtelen is, mert az a keves ami benne marad nem zavar senkit.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))