[Epitesz-barkacs] permetezett hűtővíz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 12., Szo, 07:50:48 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nekem annyi infom van, hogy ezek az inverterek frekvenciaváltással
>
> pontosabban  egyenirányított 230-ról a frekit buherálják a váltóáram
> előállításakor

Na jó, az alapelveket (szakmabeli lévén) ismerem. Az az infóm nincs meg,
hogy ki csinálta meg, illetve én még nem fogtam bele. Először keresek
meglévő holmikat, mert ha netán kapható egy huszasért, akkor nem biztos,
hogy nekilátok.

Jó lenne egy meglévő inverteres klíma tapasztalataihoz hozzá jutni. Az
érdekelne, hogy mekkorára szokta leszedni a fordulatszámot.

Utána már könnyebb. Ha nem nagyon, mondjuk csak 60%-ig, akkor egy olyan
egyfázisú inverter is megfelelhet, ami a feszkót és a frekit kb
arányosan leveszi 60%-kal, és közben mondjuk 75%-nál beléptet egy plusz
kondit a meglevővel párhuzamosan.

A másik lehetőség korrektebb: kétfázisú inverter kell, ami kb ugyanezt
csinálja, de két színuszt állít elő szintén pwm-mel, de az egyiket, ami
a segédfázist adja, egy autotrafóval feljebb kell nyomni. Azért így
lenne célszerű megcsinálni, mert a hálózatból előállított dc, amiről az
inverter járna, nem ad elegendő feszt a növelt feszültségű segédfázis
tekercshez. Tehát csak olyan lehetőségek vannak, hogy helyből nagyobb
feszről kellene előállítani a dc-t (fesznövelő kapcsitáprész vagy
autotrafó a cumó elé), és nem egyforma színuszokat előállító inverter,
vagy az egyszerűbb, hogy csak a segédfázisnak berakni egy kisebb
autotrafót. Kb öklömnyiből kijön.

De a piacon asszem nincs kétfázisú inverter, tehát, ha piacon kapható
bármi van, az csak 1 fázisú lehet. Vagy fene tudja, 3f-ből is lehet,
csak nem gazdaságos ebből csak 1fázist használni. :-) Már, ha egyáltalán
lehetőség van rá. Lehet, hogy motorokhoz kitalált inverterek leállnak az
aszimmetrikus terhelés hatására. Sajnos ezekben az olcsó klímákban
kétfázisú (tehát kondis) motorok vannak.