[Epitesz-barkacs] külső motoros kompresszor?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 16., Sze, 16:36:26 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Csodálatos hatásfoka lehet annak a hajtásnak :-) Menet közben lehet
> azt átkapcsolni, vagy csak leáll, lánckerekeket cserél, indít?

Nekem bicikli hajtás ugrik be, mintha arra gondolt volna a srác. Ennek
rossz a hatásfoka? Van, aki akár többszáz W-os teljesítménnyel teker. Ez
meleg szokott lenni?

Én inkább az élettartamában kételkednék, meg a csendességében.

Másrészt nem tartom jónak a külső hajtást, mert igaz, hogy az autókban
talán bevált, de elég rövid az üzemideje egy-egy ilyennek. Kételkedek a
tömítettségben. Valszleg sokszor gyakoribb lenne a gázvesztés.

Amúgy régebbi közérteknél, boltoknál alkalmaztak olyan hűtőgépeket, amik
külső hajtásúak voltak. Nagyon zajosak, láthatóan igen
karbantartás-igényesek voltak. Már az elhelyezésük is olyan volt, hogy
ha kell, lépten-nyomon lehessen matatni.