[Epitesz-barkacs] Fw: Fw: hűtő hőcserélő?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 19., Szo, 21:13:18 CEST

magus3 wrote:

> még nincs feltöltve a rendszerem, hátha nem kéne szétbombáznom.

Dehogynincs! Csak a beltéri nincs, a kültériben ott van a teljes
anyagmennyiség, és az ő hőcserélője is nyomás alatt van.

> szóval a kültérinél azonnal a vastag csöves spirállal kezdeném, majd
> úgy mennék
> a beltéri felé és úgy tovább, a feltöltés szerint....

Nem jó, nem itt kéne bele a spirál, mert itt, a sarokszelepek után mindkét
oldal meleg. A kültéri hőcserélőjének a bemeneti oldalát kéne
szétbombázni, bent az egységben. Nem is tudom, hogy mennyire lehet
hozzáférni, alaposan szét kell bontani, valszleg a burkolatokat teljesen
le kell szedni. És semmi forgácsolás, csak tiszta munka jöhet szóba, de
ezután valszleg elkerülhetetlen lenne a vákuumozás.

> azt hiszem, ez egy sarokpont a továbbiak szempontjából

Hát igen, az biztos. :-)
Én azért először az eredeti kiépítést megvalósítanám, hogy legalább
kipróbáljam, minden jó-e. A burkolatok leszedése nem hibásítja meg, azt
még kíváncsiságból megteheted, és ha úgy látod, hogy hozzá lehet férni,
átgondolható a szétbombázás.

A toldat csőnek ugyanolyan szép tiszta klímacsőből kéne lennie, amilyet
vettél. El tudom képzelni, hogy van bent valamilyen csavaros kötés, pl a
váltószelepnél, és akkor tisztán is lehet dolgozni, tehát keményforrasztás
nélkül. Ha már van peremező szerszámod... :-)  De nem figyeltem meg, nem
tudom.

Sőt, akkor is lehet keményforrasztás nélkül dolgozni, ha nincs bontható
rész, mert elvágod, megperemezed (ha hozzá lehet férni), és lehet is
kötözni.
(Persze most belegondolva: a peremezett rész ellenoldalánál, a
gömbfelületes alkatrész, amire a hollandi van feltekerve,
keményforrasztással kerül a csővégre, nem?)