[Epitesz-barkacs] UPS volt Re: építési hatósági kényszer

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Júl. 20., V, 06:17:19 CEST

beugrott egy generátorfékező gondolat:

autógenerátor diódái elől, a váltóáramú részt kivezetni, és mint váltóáramú
folyadékellenállásba bevezetni (a színházi fénycsökkentés és régi
villanymozdonyok indítóellenállása) és ezzel folyamatosan lehet
terhelni

kis fordulatnál kis energia, kicsit belógatni az ellenállásba
nagyobb fordulatnál mélyebben belógatni -> ez jobban fékezne
ha ennek ellenére (nagy szélnél) megint kezdene növekedni a fordulatszám,
még mélyebbre lógatni, hogy a terhelés még nagyobb legyen

az így felmelegedett víz pl. hűthető lenne,
******
a vízbontást (mint terhelést) elfelejthetjük