[Epitesz-barkacs] zavarszures

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 20., V, 20:30:40 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Itt nem a redőnyfelhúzó megalkotásának öröme a kérdés, hanem a
> tekercselés iránya

Ha összefogod a két kanócot, és úgy tekered rá, akkor közös módusú jeleket
tud kiszűrni. Ha a saját árama olyan, ami zavarjeleket hoz létre a két
fázis között, akkor kanóconként kéne talán egy-egy gyűrűt rakni, mert
akkor önállóan  lehet elcsípni (megkondizni) az egyes kanócok (fázis és
nulla) zavarjeleig. Ha ellenkező irányban tekered föl, akkor összeadódik a
két üzemi áram, és még több gerjesztést kell a vasnak kibírnia. Tehát nem
is biztos, hogy az utóbbi, meg a madzagonkénti esetben jó a ferrit (légrés
nélküli), mert akár telítésbe is mehet, és nem használ semmit.

Én amit eddig láttam, annál mind úgy csinálták, hogy együtt tekerték fel a
két tápmadzagot. Ha nagyon nagyfrekis a jel (kefeszikrázás, inverterzvar -
ilyet én is szűrtem már), akkor a nagy közös módusú jelet a túloldalon
könnyű elcsípni kondérral. A két ér nincs olyan jó csatolásban egymással,
hogy számottevő differenciáljel is átjusson.