[Epitesz-barkacs] UPS volt Re: építési hatósági kényszer

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Júl. 21., H, 15:34:27 CEST

Érdekes hogy Vajk levelei nem érkeznek meg nekem, meg úgynézem más levelek
is lemaradnak...

jhidvegi wrote:

> Tök jó gondolat, tetszik. Szóval egyfajta fesz-stabilizátor hatása is van.

A komolyabb cuccok tudjak altalaban.

Egyebkent a PowerWare LanSafe szoftvere kell hozzá, tehát a ráírt Compaq az
csak név, vagy mittudomén ki kivel van...

> Honnan tudja, hogy a delej generátorról jön?

A generátornak szar a szabályozása, akkor valszeg tényleg meg fog hülyülni a
szünetmentes, de azt tegyük hozzá, hogy azért elég nagy átfogása van amivel
fel/le tud konvertálni, és ebben a line-interactive módban nem feltételnül
használja az akkut. Egy többtekercses trafóként működik, hozzáad vagy elvesz
a hálózati feszből.

Ha a generátor nem bírja +/-10V-on tartani a feszt, akkor az egy szar. Ha
meg csak egy-egy nagyobb fogyasztó ki/bekapcsolásakor ugrik, azt ki fogja
kompenzálni a szünetmentes. Ha akkorát ugrik, hogy a szünetmentes nem
step-up hanem rögtön akkura kapcsol, akkor az a generátor szintén csak egy
szar :-)

Azért egy aggregátortól elvárható lenne hogy ne ingadozzon 20-30V-okat a
fesz egy 1-2kW fogyasztó bekapcsolására. A fesz tartásához egyébként csak a
gerjesztést kell változtatni, ez lényegesen gyorsabb beavatkozás mint a
motor fordulatszám állítás, tehát a fesz stabilan tartható tizedmásodpercek
alatt.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))