[Epitesz-barkacs] villámvédelmi

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Júl. 22., K, 01:31:42 CEST

ezt találtam:
http://epa.oszk.hu/00000/00025/00001/feher.html

Villámvédelem tervezése és szerelése

Az EMC villámvédelem létesítésével az új épület tervezésekor, ill a meglévő
épületek felújításakor már a tervezéskor és a szerelés szakaszában
foglalkozni kell (MSZ IEC 1312 - 1).
     A villámvédelem létesítésének koordinálása általában az épület
tervezőinek és a kivitelezőinek a felelőssége, együttműködve a villámvédelmi
szakértőkkel.

Az épület villamos energiaellátó hálózatának az épületen belül
túlfeszültség-védelmi és zavarvédelmi okok miatt már mindenhol ötvezetős
TN-S hálózatnak kell lennie. Az épület EPH főcsomópontján a fogyasztásmérő
előtt beépített első villámáram levezető fokozat készülékei pedig B
osztályú, 50 kA (10/350 ?s) és a második túlfeszültségvédő fokozat
készülékei  C oszt. 15 kA (8/20 ?s) kell legyenek.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A szünetmentes áramforrásokat is minden üzemállapotban mind a bemenetükön,
mind a kimenetükön legalább C osztályú túlfeszültség-levezetőkkel védeni
kell!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A kisfogyasztók azonban a III-IV követelmény osztályba sorolandók, ahol
méretezés szempontjából a villámimpulzus csúcsértéke csak 100 kA (10/350)
kell legyen.
~~~~~~~~~~~~
ha ők hazudnak, akkor én is hazudok, DE....

Az óra előtt nálam nincs késes B osztályú, az utca végén kb.160Amperes késes
szakaszolók vannak

ha beépítenék az óra után (a lakásban) egy C osztályút, összekötném egy HÁZI
földeléssel,
és a villanyoszlopról bejövő csupasz sodronnyal, / ez alatt a házba bejövő
légvezeték tartó
sodronyát értem, azaz oda kellene bilincselnem/  (mert csak egy saját "belső
EPH-m" van,
a mért szakaszon, DE sajnos az óra előtt, a méretlen szakasz mellett nincs
EPH,  )
akkor a lakást érő villámot rossz esetben is ki tudnám
vezetni a villanyoszlop felé, onnan meg mehetne boldogan a trafóhoz, ha a
villanyoszlopoknál levő
földelés kamu lenne

*****
A méretlen fővezeték csatlakozási pontja és a villámáram levezető
leágaztatási pontja közötti része, valamint a villámáram levezetőt a
leágaztatási ponttal, továbbá az EPH csomóponttal összekötő vezetékek
keresztmetszete rézvezető esetén legalább 16 mm2, más anyagú fém vezető
esetén ezzel vezetőképesség szempontjából azonos kell legyen.

     Megjegyzés: Ha a villámáram levezető kifújásmentes, akkor ennek
tokozata az első túláramvédelmi készülék, a fogyasztásmérő vagy ennek
tartozékaival közös is lehet.

******
már csak 1 kérdés, :-)
kb mennyibe kerülne egy ilyen kis szikraközös C osztályú ketyere, és
nagyobb villanyszerelési alkatrészboltokban is beszerezhetők????