[Epitesz-barkacs] PB-gáz R290+R600?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 24., Cs, 09:44:19 CEST

magus3 wrote:
> PB-gáz   R290  és R600  keverékének is felfogható
>
> ennek alapján egyéb infót is találtam:
> lehet, hogy ez a PBgázos lenne a hozzáférhetőség miatt a jövő?

Nem hinném. Legalábbis fűtésre használt hőszivattyúban biztos nem. Pl az
R407C normál létköri nyomáson -43 fok körül forr, a bután meg valami -3
fok körül. A propánról nincs hirtelen adatom, csak tudom, hogy ha a
gázpalackból töltök át valamibe, ami mellé megy, rá a kezemre, az marhára
nem fagyaszt úgy, mint az R407C.

Viszont lehet, hogy klímánál hűtésre bejön, mert itt a hideg oldal is még
nagyon pluszos.

Asszem a simán beletöltöm dolog nem az igazi, mert talán olajat is kéne
cserélni. Vagy nem, nem tudom. ez jól keveredik biztos mindenféle olajjal,
meg el is hordja. Sőt, a zsírt is. Régen volt egy esetem, amikor
eltömődött az öreg gáztűzhely fúvókája. Dugig volt valamilyen zsírral. Nem
tudom, honnan került bele, de hogy a gáz hordta oda, az biztos. Akkoriban
megcsináltam, hogy az adott műveletet (pl fürdést) be lehessen fejezni,
beraktam a palack alá egy rezsót, és felmelegítettem szobahőmérsékletre a
ledermedt palackot. Lehet, hogy abban volt a zsiradék, de az is lehet,
hogy a nyomáscsökkentőben.