[Epitesz-barkacs] Fw: Fw: expanziós kérdés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 24., Cs, 20:22:39 CEST

Moczik Gabor wrote:

> A belső nyomáskiegyenlítésű az feltételezi hogy az epárologtató kilépő
> oldalán (ahol a hőérzékelőt fel kell szerelni) is ugyanolyan nyomás
> van mint a belépő oldalon ahol a szelep van, tehát simán a belőpő
> oldali, a szelepben amúgy is rendelkezésre álló nyomással dolgozik.
>
> Ha nem ez a helyzet, mert nagy a nyomásesés az elpárologtatón, akkor
> pontatlan lesz a szabályozás, ezért külső nyomáskiegyenlítésű TXV-t
> kell felszerelni, aminek van egy plusz csatlakozója amit az elpár.
> kilépő oldalán kell bekötni, és onnan "veszi" a nyomást.

aha, értem, köszi!
Láttam valamelyik leírásban azt a vékony csövet, ami máshonnan veszi a
nyomásjelet, mint az, amelyiknek ilyenje nincs, de nem olvatam el az angol
szöveget hozzá (nem csoda :-) ), amiből az elnevezés kiderült volna. Azt
hittem, hogy valami módon a légköri nyomást használja a külső, amit
rohadtul nem értettem.