[Epitesz-barkacs] tartalek futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 24., Cs, 22:30:55 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Ha jól tudom legalább egy lakóhelyiség fűtését kell biztosítani.
> Ha szilárd tüzelésű kályha a tartalék fűtésed, akkor sem kell
> minden helyiségbe kéményt építeni.
>
> Azért aki pontosabbat tud, tegye közzé.

Ez tényleg nem lenne rossz. De már ez is jól hangzik, én is valahogy így
gondoltam. Meg még úgy is, hogy nem biztos, hogy annak a tartalék fűtésnek
magyar viszonyok mellett tudnia kell mondjuk kinti -20 fok mellett abban
az egy-két helyiségben +25...+30 fokot. :-)

Különben nem nagyon szokás a helyiségek között valami frenetikus
hőszigetelést biztosítani (még ennek is eljöhet az ideje :-) ), és el
tudom képzelni, hogy pl egy olyasmi ház, ami ytongból épült, és 10 centi
hungarocellbe még be is van csomagolva, egybe könnyebben kifűthető.
Szerintem egész jó idő lenne egy átlag téli napon 2 db 3,6kW-os klímától,
amik kb 2,5kW vill teljesítményt igényelnének működés közben. De kellően
felöltözve még az 1 is lehet, hogy elég. Ahhoz meg egy, a legkisebbnél
picivel nagyobb agregátor is megfelel.