[Epitesz-barkacs] Ujabb futesi kiserlet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 26., Szo, 09:49:38 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Nem olyan drága dolog az a DC hajtás, amit az inverteresek
> tartalmaznak, csak még kevesen csinálják, ezért annyiért adják,
> amennyiért nem szégyellik.
> Márpedig kevés a szégyenlős gyártó :-(

Dehogynem! Én kértem már ajánlatot más okból bldc motorokra és a
vezérlésre. Egy olyan, ami jóval kisebb teljesítményű, mint egy
klímakompresszor, és nem köcsögben van, már ez is drágább, mint egy
komplett gagyi klíma. Felépítésében az aszinkron motor inverterrel
hasonló, max ott nincs olyan pontos fordulatszámjel, de ide megfelelne.
Talán picit olcsóbb lenne.

Az biztos, hogy ha tömegesen így készülnének a klímák, akkor már olcsó
lehetne, az inverter nélkülinél egy mondjuk huszassal lenne drágább.
Szerintem ennek is eljön az ideje. Addig meg remélem, jók lesznek még a
meglévők.