[Epitesz-barkacs] Ujabb futesi kiserlet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 26., Szo, 14:24:39 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mint egy "biciklidinamó" (persze tudom már hogy ez egy generátor)

Pontosan.
Annak nincs értelme, hogy a generátor vs motor módon megkülönböztessük,
mert ugyanaz a gép hol így, hol úgy műxik. Pl egy normál aszinkron motor,
ha külső erőforrással gyorsabban akarjuk tekerni, mint ami az ő szinkron
fordulatszáma, tehát befelé megy teljesítmény a tengelyen, akkor ő rögtön
átmegy generátorba, és nyomja vissza a delejt a hálózatba.

Ez a biciklidinamó talán abban különbözik a bldc motortól elvében, hogy
nincs a tengelyén jeladó a forgórész pozíciójáról. Ha lenne, vagy valaki
barkácsolna rá, akkor nyugodtan nevezhetné bldc motornak. :-)

> köszi, (számomra) érthetően és jól magyarázol :-)

Szívesen. (Az oka, hogy ha valaki nehezen ért meg valamit, mint én, akkor
úgy próbálja magyarázni, ha már egyszer sikerült bevennie, hogy a hozzá
hasonlóan nehezen értőkhöz is eljusson. Így akár szakmán kívüliek is
könnyen megértik. Akinek a legbonyolultabb fogalmak is azonnal evidensek,
az nem érti, hogy a másik mit nem ért, hiszen "olyan egyszerű". Viszont
ahogy látom, neked nem okoz a legkülönfélébb területeken szörfölni, jog,
építész témák, klímák... szóval neked nem probléma.)