[Epitesz-barkacs] Ujabb futesi kiserlet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 26., Szo, 18:04:28 CEST

Moczik Gabor wrote:

> Azert van igy nevezve, mert te is igy nevezted, csak magyarul :-)

De csak azért, mert angolul így terjedt el. Nekem erről a
kerékpárdinamóhoz rém hasonlító elrendezésről az életben nem jutott volna
eszembe, hogy dc motor. :-) Se kefés, se kefe nélküli.

> Inkabb azert dragabb, mert ez lett a divat.
> A hall-elemes jeladok filleres dolgok, az alloresz tekercseles
> azonos, a forgoresz meg annyiban kulonbozik hogy az egyikben
> aluminiummal kiontott hornyok vannak, a masikban meg egy tomor magnes.
> Nem kellene hatszor annyiba kerulnie...

Hatszor annyiba kerül? Nem is tudtam. Akkor tényleg divat. Vagy talán az
számít még, hogy aszinkron motorból mindenfélét gyártanak iszonyú
tömegben, míg ez elég kis szériában készülhet.

> Ugyanilyen dolog a frekvenciavalto is. Egy par kW-os frekivalto
> 50-100ezrekbe kerul, holott messze nincs benne ennyi alkatresz, a

Emögött szerintem az van, hogy csak ipari célokra készül, és kicsi a
darabszám. Ha lenne lakossági alkalmazás, pl klíma, és tízmilliószámra
kéne gyártani (mondjuk kínában), akkor lehet, hogy egy 20-asért megvolna
egy 2kW-os, vagy beépítve (nem kell doboz, dizájn, csak egy nyák szinte)
még olcsóbban. Erre mondtam, hogy csak ki kell várni, és pár év múlva
minden klíma, a gagyik is ilyenek lesznek.