[Epitesz-barkacs] fejre állított split

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 27., V, 08:42:25 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egy beltéri hőmérői mit csinálnának akkor, ha a beltéri hűtésre van
> beállítva (és a kültéri fújna ki meleget) és a hideg naftát a
> csőspirálon keresztül +12 celsiusos vizzel "melegíteném"?
>
> akkor "dolgozna mint állat", mert a beltéri még "nem deresedett le" ?
> ( mert ugye neki a vizet meg kellene fagyasztania a hideg oldalon?)

Utánagondolva az expanziós szelepnek újra (mozgatja a fantáziámat) az nem
hőfokra szabályoz, hanem csak arra vigyáz, hogy biztosan gáz állapotú
töltet jusson ki az elpárologtatóból. Tehát lehet az melegebb is, csak
akkor a nyomása kell nagyobb legyen.

Szóval lehet, hogy ha tényleg egy jól belőtt expanziós szelep van, és nem
fix kapilláriscső, akkor egész jó lenne a hatékonysága egy ilyennek?
Francba, most már szét kell szedni egy klímát megint, hogy ebből a
szempontból is megnézzem.

Amúgy leolvasztáskor biztos nincs meg a kültéri hőmérséklete +12 fok, és
belül bár lederesedik, de csak azért, mert nem megy a ventillátor. Én
viszont olvasztottam le úgy is, hogy átkapcsoltam hűtés üzemmódra télen,
bent egy csiptetős lámpát raktam hőérzékelő közelébe egy 100-as izzóval
(ezzel átvertem), a kültérit meg letakartam egy fóliazsákkal. Ezzel a
kültéri ventije belül kavarta a levegőt a jég körül, a beltéri meg
rendesen hűtött. Ekkor nem deresedett le, csak rohadtul hűtött.

Persze később kint jó meleg lett az egész, amikor már alig volt benne jég.
Nagyon gyorsan el tud olvasztani több kiló jeget is, amik nem a hőcserélőn
vannak, hanem a ketyere alján gyűlik össze. És ha nem vigyázok,
túlmelegszik a kompresszor, és leold a hővédelme, fél óráig nem műk. :-)
Persze ekkor a fólia alatt már kánikula van.