[Epitesz-barkacs] a split légfűtés jellegű?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 27., V, 10:15:44 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> boltokba, árúházba belépve alulról felfelé fújt levegő
> akadályozza meg, hogy az ajtónál bekúszó hideg levegő
> a bolt padlóját hűtse, hanem a felfelé befújt meleg levegővel
> keveredve a plafon felé menjen, az elhasználódott levegő
> meg teremközép környékén szívódik ki

Ez tök más tészta, mint egy kis helyiség, vagy lakás légkezelése. Eleve
egy marha nagy csarnokszerű építmény relatív felülete nagyon kicsi, tehát
kis energiával lehet fűteni-hűteni per köbméter.

> szóval mivel lehet "javítani" egy olcsó split légmozgását

Az elhelyezéssel. Ha olyan helyre fúj, ahol senkit nem zavar, én azt
tapasztaltam, hogy lent-fönt, jobbra-balra tökegyforma a hőmérséklet.
Talán ahova fúj, ott a padló melegebb picit. Sok múlik a hőszigetelésen
is. Ha az jó az építményen, akkor jó esély van rá, hogy a jobb alsó távoli
sarokban is annyi lesz a hőmérséklet, mint a közeli felsőben vagy ott,
ahova a klíma fúj.

Régebben felraktam egy plapfonventillátort azért, hogy ha rohadt hideg
van, az íróasztalhoz, meg az ágyamhoz lefújja a meleget, illetve ha
melegem van, kis huzattal hűtsön. Hát az előbbi funkciójára a klíma
mellett semmi szükség nincs, sohasem kapcsolom be ilyenkor. Csak arra
használom, hogy ha nagyon leizzadok kinti melóban, akkor leülök alá, és
lehűtöm magam. Vagy ha éjjel melegem van, akkor egy kicsit szellőzködök
alatta. Amióta megcsináltam a hőszigetelést, alig-alig vannak a klímák
hűtésre bekapcsolva. Idén nyáron nem hinném, hogy 10-20 óránál többet
jártak összesen, és max 2 egyszerre. Akkor is inkább páramentesítés
céljából, mert a hőmérséklet nemigen ment magától sem 22 fok fölé.