[Epitesz-barkacs] háztartási (pl. kenyeres) kemence

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 28., H, 21:02:39 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> köszi, ezt láttam, csak a felmelegedett tégla melegét kellene
> elszállítanom egy levegős csőhálózattal, azt kell még a járat közé
> bepakolnom

Biztos meg lehet így is tervezni. Tudtommal angol kandallóknál csinálnak
ilyesmit, hogy a kintről jövő levegő áthalad a kandallón, és alul vagy
valami értlemes helyen bemegy a helyiségbe. A kimenő égéstermék miatt
beszívott levegő helyére jön be így. Nem semmi találmány.

De azt biztos nem könnyű megoldani, hogy ha nem is egyidejű az égés és a
befúvás, hogy az a levegő ne legyen még csak szagos se. Hacsaknem
mittudomén koracéllal ki vannak béleleve a légvezetékek. De ezeknél az
angol kandallóknál biztos van valami kialakult módi, anyagok... mert ott
aztán egyidejű a dolog mindenképpen. Nem hinném, hogy az angolok jobban
bírnák a szénmonoxidot. :-)

Gyerekkoromban nekünk is volt cserépkályhánk, de vagy 2-szer, 3-szor lett
újraépítve. Amikor már nagyon szar volt, még kénhidrogén szagot is
árasztott. Biztos a németbrikett volt jó kénes. Utólag belegondolva,
csoda, hogy nem döglöttünk meg mind. No nem a kénhidrogéntől, hanem a
szagtalan CO-tól.