[Epitesz-barkacs] ha jön felém a villám ( volt Re: villámvédelmi ketyere C oszt. 15 kA

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 29., K, 09:54:43 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nálam öreg rendszer van:
>
> sodronyon jön  1 fázis és 1 nulla és a sodronyra nincs semmi rákötve

Ez tényleg nagyon öreg rendszer lehet, ilyet még nem is láttam. Lehet,
hogy a sodrony az oszlopnál sincs kötve sehova?

Elvileg a sodronynak kéne lennie a nullának, és direktben le kéne lennie
kötve az óra közelében lévő földelőszondához.
A kerticsap nem az igazi. Egyrészt messze van, másrészt életveszélyes
helyzetet teremthet a szomszédban, ahol netán nincs jól megcsinálva a
földelés.

Ehhez nem kell zivatarnak lennie, elég csak a zárlat nálad. Felrántja a
kerticsap potenciálját úgy 110V körüli értékre, de persze nem képes a
szomszéd föld potenciálját is felrántani. Valaki áll a földön mezitláb, és
fogja a csapot, és nem fogja érteni, hogy az miért csapta meg.

Egyszer én is kaptam egy ilyet: ültem a wc-n (nem itthon) mezitláb, még
padlopon volt csak ott. És meg találtam fogni a csapot a közelben. Hát
egyszercsak úgy megcsapott, hogy arrú kódútam. Nna azután besegítettem,
hogy a ház köré leásott betonvas (ebből a célból lett leásva) be legyen
kötve a hálózati védővezetőbe.

> a villanyórámon meg egy 40 éves vászonszigetelésű 4mm2-es rézdrót
> viszi a nullát
>
> valahogy nem érzem az EPH megoldódását :-(

De még meg lehet utólag oldani!