[Epitesz-barkacs] okos villám esete

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 29., K, 10:08:01 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Elképzelem HJózsit, amint készenléti rakétaegységet telepít a
> kertbe és lesi a felhőket :-))

Na azért nem vagyok ennyire elrugaszkodott gondolkodású! :-)

> Persze párszáz méter drótocskával a közeli nagyfesz távvezetékről
> szép időben is tudna villámot generálni.

Nincs hozzám olyan közel, kb 200 méterre megy el innen a legközelebbi
pontja mindkettőnek.

Egyszer láttam a nagyobbikba (220kV-os) belecsapott villámot. Hát volt
tüzijáték rendesen. Millió szikra esett a föld felé, a sodrony biztos
vesztett némi anyagot. Valszleg nem a villámtól, hanem az utána kialakult
fázis-föld, vagy fázis-fázis zárlattól.

Viszont jó sok órát eltöltöttem azzal az idők folyamán, hogy nézzem a
lakihegyi adó tornyát villámláskor. És egyetlen egyszer sem sikerül
megfigyelni a toronyba belecsapó villámot! Pedig az aztán jól felnyúlik az
égbe, és hegyesnek is mondható! És a leírások szerint rengeteg
villámcsapás érte már.