[Epitesz-barkacs] Fw: Radiatormeret es elszamolas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 30., Sze, 14:13:34 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az én szememben (rossz tapasztalatok miatt) ami nem teszi lehetővé a
> szemem
> láttára is történő leolvasást, hanem pl. ez a központban letitrált
> vagy csak rádión való
> leolvasást, az számomra ellenőrizhetetlen, úgy értékelik, ahogy
> akarják, az számomra hiteltelen, megvezetésre alkalmas

Ez így van, de ha azt tapasztalod, hogy a bevezetése után jelentősen esik
a fizetendő összeg, akkor akár meg is nyugodhatsz. Illetve módjával, de
trükközhetsz a másik emilben leírtak szerint - a többi lakó kárára.

Végülis a cél az összes bejövő hőmennyiség csökkentése azáltal, hogy a
lakók spórolnak. Ez a spórolás nem jön elő, ha átalány jellegű vagy
csoportos az elszámolás, akkor "spóroljon a másik". Ha mindenki azt hiszi,
hogy a saját fogyasztásának az ura, és ha felöltözik és kidegebbre állítja
a termosztátot, akkor valódi spórolás lesz, és mindenki kevesebbet fog
fizetni.

Én nagy fejlődésnek érzem, hogy valamilyen megoldást találtak az elivleg
megoldhatatlanra. Ez a megoldás részben műszaki, részben pszichés. Egy
működő kompromisszum.