[Epitesz-barkacs] Radiatormeret es elszamolas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 30., Sze, 14:25:26 CEST

Kormos Imre wrote:

> De miért nem a radiátor bemenő és kimenő ágának a hőmérsékletét mérik?
> Ha alul valamilyen többé-kevésbé egyforma, mért sebességgel tolják át
> a vizet a radiátorokon, akkor pontos hőmennyiséget lehet mérni.
> Nem érdekel a szoba hőmérséklete, a radiátor tipusa, semmi.
> Ha pl. fújod a radiátort, alacsonyabb lesz a kimenő oldalon a
> hőmérséklet. KI

Mert víz térfogatáramot is kéne mérni, egy ilyen műszer meg nem olcsó. És
mint írtam, mindenképpen  igazságtalan az egész így is, úgy is.

Ha a lakókkal be lehetne láttatni az igazságtalanság okát, akkor talán a
legjobb elszámolás az lenne, ha a lakásterület*(lakáshőmérséklet - külső
hőmérséklet) integrálja alapján lenne elosztva a valódi közös, felhasznált
hőmennyiség.

De helyből átugrom az 5 méteres lécet rúd nélkül, ha ezt a lakók fele
megérti. :-)

És persze ez kisebb spórolási nyomást jelent pszichésen, bár kétségtelen,
hogy a hőfok csökkentése itt is a spóroláshoz vezet.