[Epitesz-barkacs] Fw: Fw: Radiatormeret es elszamolas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 30., Sze, 14:47:28 CEST

magus3 wrote:
> egy melegvizes vízóra jelleggel mérőnél (persze ez a drágább)
> pl. láthatod a vízóra pörgését, ez azért más, mint a labor felé menet
> közben kiborított párologtató

Így van, ezért jobb az elektronikus. Ezt meg ki lehet egészíteni
valamivel, ami mutatja az elfogyasztott energiának megfelelő valami
értéket. Lehet, hogy drágább lenne, de pszichésen sokkal hatékonyabb.

Én pl már gondoltam rá, hogy a zuhanyozónál be kéne raknom egy
elektronikus kütyüt, ami víz-térfogatáramot mér a meleg ágon, és úgy van
kalibrálva, hogy a kijelzőn egy Ft/másodperc vagy Ft/perc érték jelenjen
meg, valamint egy gombbal nullázható összegző, és ki-ki tudná, hogy az ő
fürdése most 50Ft-ba került. És persze akár egy nem nullázható összegző is
kijönne, ha már. :-)

Ha a bojlerhőmérséklet fix, és a bejövő hideg hőmérsékletét is adottnak
vesszük (vagy időnként állítható), nem is olyan nagy a tévedés. Viszont
állítom, hogy az emberek könnyebben vigyáznak arra, hogy le legyen oltva a
villany, mint hogy ne folydogáljon fölöslegesen a melegvíz, pedig az akár
20-25 kW-nak is megfelel. Nagy összegben mernék fogadni, hogy főleg a nők
simán szappanoznak, tusfűrdőznek úgy, hogy közben folyik a víz le a
lefolyón.

De az is kimutatódna, hogy valaki megtölti a kádat, az mennyivel drágább,
mintha csak zuhanyozik. (Amit persze nem kéne betiltani, néha kell az, jó
az, csak az már ciki, hogy van mondjuk egy 5 tagú család, és mind megtölti
a kádat minden nap melegvízzel.)