[Epitesz-barkacs] Radiatormeret es elszamolas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 30., Sze, 15:35:59 CEST

Kormos Imre wrote:

> Miért olyan bonyolult ez?
> Egy egyszerű vizóra, lépcsőházanként annyi, ahány felmenő
> radiátorszlop van. Ezt vissza lehet osztani a hőközpontonként mért
> összes vizmennyiséggel.

Nem ilyen egyszerű, mert ez csak víz térfogatáram integrálás, és nem ezt
kéne, hanem a víz térfogatáramnak és a hőfokcsökkenésnek a szorzatát kéne
integrálni (órával számoltatni). Ez meg egy kicsit bonyolultabb műszer
azért!

> De egy vizóra is olyan 5eFt körül lehet, akkor pedig elég 2 hőmérő,
> egy vizóra és egy proci, ami integrál.

Ha procis a dolog, akkor okés. Ha vízóra, akkor nem, mert annak a forgása
kéne, hogy változzon a hőfoktól.

> Vagy milyen térfogatárammérőre gondolsz, ami drága??

Erre, amit itt leírtam. Azt elhiszem, hogy ha van egy térfogatáram mérő,
ami nem órában nyilvánul meg (mert az egyszeűren nem informatív), hanem
csak jelet ad a procinak, hogy az szorozza össze a hőfokdiffivel, és az
integráljon, az nem biztos, hogy drága. Sokan kisujjgyakorlatként is meg
tudnák oldani, ha jön a három jel. És végülis azt is meg lehetne csinálni,
hogy a proci ad ki pulzusokat, amiknek a hatására egy vízórához hasonló
szerkezet szépen lépked.

Nna csináljuk meg! :-) (Vagyis csináljátok, mert nekem fingom nincs a
procikról.)

Persze ettől még tök igazságtalan lesz az egész, ha lakótelepen
alkalmaznák.