[Epitesz-barkacs] Radiatormeret es elszamolas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 30., Sze, 15:45:55 CEST

Horvath Zsolt wrote:
>        Egy kis adalék a témához:
> a lakás úgy néz ki, hogy az egyik kis szoba két fala a szabadba néz.
> A falak tapétázva vannak, az ablakok a rövidebb oldalon vannak.
> Érdemes lenne-e a szabadba néző falra valamilyen hőszigetelést
> applikálni ( konkrétan egy nagy faliszőnyegre gondolok, hogy esz-
> tétikus is legyen ).

A szőnyeg valszleg nem fog sokat számítani. Ami meg sokat számít, az nem
lehet belül alkalmazva légáteresztő, mondhatnám, hogy teljesen tömítetten
kellene csinálni, különben elkerülhetetlen, hogy a szigetelés mögött pára
csapódjon le, és vizesedjen az egész fal, de minimum az alja. Ezért
szoktak kívülről szigetelni, az meg elég ciki lakásonként külön csinálni,
bár nem lehetetlen. Csak nemtom, mit szólnának a lakók. :-)

>     Meg lehetne a plafonra is tenni ezeket a hugarocell-dísz lapkákat.
> ( Negyedik emelet, felettem a tető van. )

Ez már jobban működne, de ezt is úgy kell megcsinálni, úgy kell
felragasztani, hogy ne jusson mögé a szoba levegője, mert itt is tud pára
lecsapódni. Persze ezek elég vékonyak szoktak lenni, de nincs akadálya,
hogy előbb fel legyen ragasztva mondjuk 5 centi hungarocell. :)

Aztán egy másik módi itt is a külső szigetelés, tehát a födém padlás
felőli részére tenni le akár ilyen, akár másmilyen (pl kőzetgyapot)
szigetelést. A lapostetős házaknál már zűrösebb az ügy, de ha itt van
tető, akkor az alatt meg tudod csinálni. Úgy is megoldható, hogy járható
legyen, rá lehessen lépni.

>     Ezzel jelentősen csökkenne a fűtési költség? Vagy úgyis elszökik
> a meleg a nyílászárókon át?

Ott csak egy része szökök el, azokat elsősorban kicserélni lehet érdemes,
vagy nagyon megoldani a széleknél a tömítést, valamint arra is volna mód
biztos, hogy legalább a külső üveget teljes egészében erre a dupla,
termoüvegre cserélni. A fa tok és ajtó-ablakkeret talán már nem annyira
szar.

Én, amikor elhatároztam, hogy hőszigetelek (igaz, hogy csak egy
betonpincét), akkor fogtam egy infrahőmérőt, és megnéztem, hol vannak az
igazán hideg felületek. Egy ilyen mérés télen nálad is sok infót
jelenthetne. (Az ablakfelületekre lehet, hogy pl szigszalagot kell
ragasztani, és azt mérni.)