[Epitesz-barkacs] háztartási (pl. kenyeres) kemence

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 31., Cs, 10:02:57 CEST

vajk fekete wrote:
> en olyat lattam, hogy nem lefujoszelep van, hanem termosztat. ha
> eleri a 95 fokot, akkor elkezdi ranyitni a csapvizet a futeskorre, a
> felesleg meg kimegy a lefolyon.

Ez tűnik a tuti megoldásnak. Különben is, hogy tudott feldagadni a
tartály, ha van túlfolyó? Én is hallottam nagy kazánrobbanásról, ahol
mindenféle csapokkal volt a kazán lezárva a fűtési rendszertől, ha nem
kellett, ezt sem értem. Nem szabadna a túlfolyótól elzártra készíteni
semmiféle melegedő vízrészt.

Ezt a vizet a termosztált csap (lehetőleg ne árammal működjön) a tartály
felső részén eresztené be, így rögtön keveredik, és hamar le is hülhet az
egész a belőtt hőfok alá.

Lehet kapni ilyen csapot, szelepet?