[Epitesz-barkacs] villámvédelmi összekötő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 31., Cs, 10:26:05 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Az indukciós olvasztókban meg kemencékben is a tekercs csőből van,
> egyrészt mert a magas frekvencia miatt nem nagyon van szükség a
> közepére, másrészt mert hűtőközeget keringetnek benne.

Így van, ilyet is láttam Csepelen sok éve. Asszem 1kHz-es bazi (tonnás)
generátor hajtotta, és vagy 40-50 liter acélt olvasztottak meg vele
alkalmanként. Nem semmi látvány volt!

Csak azért nem olyan jó a példa, mert ebben kis áram folyik relatíve, míg
az ellenállás hegesztőben közel az a nagyságrend, ami a villámoké. Igaz
viszont, hogy itt a freki nagy, tehát, ha a rövidrezárt menet hatás
működne, itt aztán tényleg...