[Epitesz-barkacs] kéményfüst szívása

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Júl. 31., Cs, 18:57:11 CEST

magus3 wrote:
> [...]

Lehet, hogy ez is működik, de én eddig ilyesmi dologra csak a fordított
módit láttam. Egy belső fúvókaszerűség volt, ahol elég tetemes nyomással
jön a levegő, és magával ránt sokmindent. Ami nekem van, az vizet,
olajat... (kompresszorhoz való olajozó, a másik meg szórópisztoly),
valamint egy nagynyomású mosóhoz adott cucc, aminél víz ránt magával
homokot.

Asszem ez úgy műxik, hogy a fúvókán nagyobb sebességgel kijövő levegő
összekeveredik az őt kívülről körbevevő többi levegővel, az össz
impulzusuk megmarad, tehát az egészé lesz az, ami a fúvókán bemegy.

Na persze ez egy kvalitatív kép, nyilván áramlástechnikai képletekkel nem
ilyen egyszerű, ahhoz nem lövök.

Persze ugyanez az elv megvan akkor is, ha a fúvóka a körbe rés, ahogy
rajzoltad. Ki kéne próbálni. A másik csak szemléletből tűnik
hatékonyabbnak. Ha egy 2-3mm-es lyukon fújatok kompresszorral, 30 centire
a lyuktól már kb 8-10 centi a gyorsan áramló levegő kézzel érezhető
átmérője. Tehát, ha egy ilyen csőbe fújok vele bele, jóval több levegő
megy át rajta, mintha a lezárt cső elején csak a sűrített levegő juthat
be. Ez a túloldalon max lehelés.