[Epitesz-barkacs] vasbeton furasa

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2008. Már. 5., Sze, 11:15:49 CET

vajk fekete wrote:
> A boylerrogzito kisebbvaltozata a mosdorogzito csavar :-)

Igen, de itt nem indokolt a kisebb irányába elmozdulni, mivel eleve van
15 centi téglaréteg.
(Ami szerintem akár 18 is megvan, ezek a régi téglák, amikből az ilyen
ívelt födémrészeket csinálták többnyire acélgerendák (I gerendák) közé,
azok nem olyan méretűek, mint a mai ún. kisméretű téglák. Ezekhez volt
szerencsém ilyen házban.)

Szóval én még lehet, hogy a még hosszabb csavarra szavaznék, már csak
azért is, mert az ív alatti vakolat, ami miatt sík szokott lenni a
plafon, az is van jópár centi.

> Azt a muanyag tiplit nem huzza ki? Valahogy nekem rizikos. A gyari
> alkalmazasban az ero nyiro iranyu foleg.

Elég nehéz betekerni, megdolgozik az ember a 17-19-es kulccsal, szóval
feszít az, mint a fene. Persze leginkább akkor, ha sikerül telibe téglát
találni. Szerintem biztosnágos. Ja, és ezt is össze szabad kenni csurig
ilyen kétkomponensűvel, az bent megszilárdulva egy alakzáró kötést is
adhat a tipli és a tégla között. A csavar tutira nem jön ki a
műanyagból, elég mély menetet vághat, de oda is betolódzkodhat a ragacs.

> A lent leirt fodemben a tegla tetejen meg egy feltoltes is van a
> beton alatt altalaban. Homok vagy salak.

Igen, de idáig nem kéne átmenni.