[Epitesz-barkacs] vasbeton furasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Már. 5., Sze, 14:12:40 CET

vajk fekete wrote:
> En arra gondolok, hogy annal a fodemnel a tegla nem igazan
> teherhordo, csak azert van hogy alul ne latsszanak a gerendak. Van
> ahol nem is igazan boltozatos, hanem egy kis plusz vassal megoldottak
> hogy a helyen maradjon amig osszekot a habarcs. En azt nem terhelnem.
> (horcsik fodemnek hivjak asszem)

Igen, így hívják asszem, hallottam már ezt a nevet. Na de hogy ez ne
lenne teherhordó? Ha így lenne, akkor mi vinné a tehret? Még ha fel is
van töltve salakkal, és arra akár rábetonozva, vagy ami gyakoribb, hogy
csak párnafák, és deszkázás, aztán parketta, szóval semmi nincs, ami a
gerendákra vinné szét a terhet. Vagyis a födémnyomás zömét bizony ezek a
téglák hordozzák. Jó nagy a terpesztőerő is biztos, ezt nem tudom, hogy
szokták megoldani. Az biztos, hogy az ilyen házak fala bazi vastag.
Lehet, hogy a koszorúbeton is az.

Az világos, hogy amíg nem köt meg a habarcs, addig bizony kell valami
támasz neki.

Tényleg, ha már szóba jött, hogy acélgerenda: kellő elszántság esetén
annak sincs akadálya, hogy annak a vizszintes részébe menetet fúrjon
valaki. :-) Elvileg nem olyan vészes meló, de hogy nem lesz meg fél perc
alatt, az biztos. Olyan 1 centi lehet a húsa, és fölötte ugye nem levegő
van, hanem legkevesebb malter. Szóval a kifúrás után kellene valamit
benyomni oda, mert a menetfúró a homokos trutyiban nem az igazi.