[Epitesz-barkacs] vasbeton furasa

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2008. Már. 7., P, 01:42:04 CET

Sziasztok!

Köszönöm a segítő hozzászólásokat!

szepygab, Te nyertél! Az eredeti födém ez volt, jó 5-6 cm
sárral fedve. Sajnos anno ezt leszedték és rábetonoztak.
Később mondta egy építész, hogy ettől nem lett erősebb a
plafon, csak nehezebb :(.

Szóval, ha alulról kezdem fúrni, akkor Murphy szerint (és
mindig igaza van) biztosan malterba/üregbe jutok, ezért
gondoltam átmenő csavaros rögzítést. Nem hintáról van szó,
hanem a tornaszerről, inkább 100xosan legyen túlbiztosítva,
mint hogy a gyerek fejre essen róla.

Ez egy szűk 2 és fél méteres átjáró, most már hajlok arra,
hogy keresztbe a falra rögzítek csövet, abban jobban megbízok.

Üdv
pi

U.i.: 180-as "I" gerendák közé van rakva a szerintem direkt
erre a célra készült sárga színű, nagyon kemény tégla kantra,
vagyis élire. Az "I" gerendákba speciális trapéz
keresztmetszetű kerámia testekkel csatlakozik. Építéskor
kettős boltívet csinálnak, vagyis nemcsak függőleges síkban,
hanem vízszintes síkban is van egy kis boltja, ezért (ha jól
tévedek) alátámasztás nélkül folyamatosan lehet rakni, a kis
fesztáv miatt akár egy ember is építheti.