[Epitesz-barkacs] Nedvesedes, szigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Május. 31., Szo, 21:58:56 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> A kiürült sörösdobozokból barkácsolt légmelegít"o napkollektor
> beceneve

Aha. És miért ló?

> Azt a ventilátort meg jó lenne napelemr"ol járatni. "Oszi záráskor
> áramtalanítani szokás, keringetésre meg úgyis leginkább
> napsütéses id"oben van szükség

Végülis biztos lehet, de azt is meg lehet oldani, hogy az áramtalanítás
a házra vonatkozzon ugyan, de a villanyórára nem, tehát utána lehet
valami rövid, jól megcsinált, kisáramú szakasz, ami biztos nem okoz
tüzet.

Amúgy miért napsütéses időben van szükség a keringetésre? Szerintem pont
fordítva. Ugyanis, ha van egy jó fagyos, hideg éjszaka, amikor a levegő
a hideg miatt alacsony abszolút páratartalmú, ha azt sikerül becsalni a
kéróba úgy, hogy fel legyen melegítve a kimenő meleg, de jó párás
levegővel, akkor bent jobb esély lesz a szárításra.

A napsütéses napszakokban, amikor kint felmelegszik a levegő, a
páratartalom is megnő. Ha ezt behúzod a szerencsétlen esetben bent
hűvösebb házba, még tán párakicsapódás is lesz belőle a hűvösebb
zugokban.