[Epitesz-barkacs] szigeteles volt menetes szar falba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 1., Szo, 13:38:15 CET

Erdos Zoltan wrote:
> Ha mindenhol megfurkalunk es kivagunk szigetelest, akkor adunk egy
> pofont az eredeti celnak. az adott helyeken jo hovezeto femmel hozzunk
> ki a falbol a meleget..

Ez nem ráérzéses téma, ki lehet számítani.

> mondjuk nem tudom, hogy a mostansag divatos sokcenti hungarocell e a
> valoban udvozito megoldas, az en muszeki erzekem tiltakozik ellene..

A műszaki érzék nem valami korrekt fogalom. Akkor működik jól, ha sok
számítás alakítja ki egy témában, és már pár dologban számítás nélkül is
érzi az ember, hogy valami nem reális, vagy hogy hú, ez jó lesz. De
megbizonyosodni csak számítással - na meg méréssel lehet.

Mindenkinek a világon be kell(ene) látnia, hogy a műszaki élet az egyetlen
terület, ahol jól beváló jóslatokra van lehetőség. Sem a pénzvilágban, sem
máshol iszonyúan nem tudnak jósolni, hatalmas mellélövések vannak,
miközben a mérnökök akár azt is ki tudják számolni, hogy egy űreszköz 2 év
múlva hol fog a bolygók között kavirnyolni. Sok jóslat, ami pl az ohm
törvényen alapul, még nekem is sikerül. Pl ha valaki megkérdezné, hogy
mekkora áram fog folyni egy 0,1 ohmos ellenálláson, ha rákapcsolok 20V-ot,
egész jó pontosságú jóslataim lesznek. Nos, a hőszigetelési témák
számolgatása nagyon-nagyon hasonlít az ohm törvényesdihez. Sőt, vannak
mérnökök, akik ennél bonyolultabb alapokra helyezett jóslatokra is
képesek. :-)