[Epitesz-barkacs] orosz búvár macera

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 1., Szo, 14:53:56 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> a mellékelt képen  pirossal jelölt csavarokat
> kellene szétbuherálnom, de összerohadtak
>
> arra gondoltam, hogy
> a zöld csíkkal jelzett helyen az aluöntvény mellett
> a sárgának látszó vastag guminál belefűrészelni
> hogy a csavart elfűrészeljem

Ezzel jó eséllyel tönkreteszed az öntvényt, és a csavar a továbbiakban se
fog kijönni az alsó részből.

Több lehetséges megoldás is van. Magát a csavart is ki lehet fúrni, de
előtte én még megpróbálnék egy vad, de nem ritka megoldást.

A mellékelt rajz szerint egy alkalmas rudat lehet a csavar megmaradt
részére hegeszteni. Ha ez jól sikerül, és ráadásul a hő is hat, kijön a
csavar.

Előtte meg lehet próbálni megmelegítve, megütögetve kicsavarni az eredeti
horonynál fogva. Ha már a horony szétment, nincs igazán mit tenni.

Illetve van még olyan csavarkihajtási mód is (ha a hegesztés nem válna
be), hogy belefúrva rendes csavarkihajtót beletekerni. Ez úgy néz ki, mint
egy kúpos dörzsár, az élei belekapaszkodnak a furatba, és persze balra
tekerve teszi ezt. De hozzá kell tennem, hogy ezzel nekem még nem sikerült
igazán berohadt csavarokat kiszednem.

A hegesztést viszont láttam egy esab prospektusban, szóval ez lehet, hogy
szokásos megoldás. Persze ott alkalmas anyagokkal hozakodtak elő, de
szerintem itt jó lesz egy mezei huzal. Kézi elektródával is meg lehet
csinálni, de törekedni kell rá, hogy tényleg az egész toldórúd
keresztmetszetben ömledék legyen, ne csak kis keresztmetszeten.