[Epitesz-barkacs] szigeteles volt menetes szar falba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 1., Szo, 20:49:35 CET

Topybear wrote:

> Elképzeltem egy tollas szalonnába csomagolt házat. Hááát.... :D

:-)
Szerintem a nagyon nagyméretű lényeknél, mint a bálna is, nem is biztos,
hogy olyan nagyon kell a hőszigetelés. Náluk probléma lehet a hő
elvesztése. A szalonna inkább energiatároló.

Persze van hőszigetelő képessége is, de ez attól függ, hogy van a véráram
szervezve. Ha sok kis ér fut egymással szemben a szalonnarétegben úgy,
hogy a kifelé menő vért lehűti a befelé igyekvő, akkor létrejön a
szigetelőképesség, de úgy is lehet szervezve (nem tudom, mik a tények),
hogy az egyik irányban vastag erek vannak, ekkor jelentős lesz a
hővesztés. Asszem a hőszigetelő módi a divat. :-) Mert hát a legfagyosabb
vizekben is kell tudni létezni.

Viszont, ha létezne egy lény, amelyik annyi hőt termel, mint a bálna per
m3, de mondjuk 5-ször akkora a mérete (125-ször akkora a térfogata), akkor
jelentős hővesztési nehézségei lennének. Lehet, hogy a zsírt máshol
tartaná.