[Epitesz-barkacs] szamok a klimas futesrol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 4., K, 09:20:25 CET

A mellékelt levél egy klímás hírlevél, valamikor feliratkoztam rá.

Na persze nem akármilyen klímáról van szó, hanem egy jó drága (vagy
mégse?) daninról, amit így találtak elnevezni: ururu-sarara

http://www.coolklima.hu:80/index.php?oid=1&page=hir&hid=274

Vettem a fáradságot, és elolvastam. Hát tényleg rengeteg dologra
gondoltak, ezt az ember a gagyi klímának akármilyen agyusztálásával se
tudja megcsinálni.

Lelki szemeim előtt látni vélem, hogy a fűtések szép lassan, de
erőteljesen át fognak konvertálódni ebbe az irányba a hagyományosnak
nevezhető gázfűtésről vagy bármilyen fosszilia otthon történő
elégetéséről. Itt lehet olvasni 5 fölötti cop-ról is!! Azért az már nem
kispálya!

Persze a jövőben azt várom, hogy ilyen megoldások össze lesznek kombinálva
valamilyen padló- és falfűtéses, tehát becsövezett módokkal, mert nem
mindenki viseli örömmel, ha légáram van a szobában, na meg hát egy lakás
sok helyiségből áll. Ez az ururu-sarara kiváló lehet, ha valakinek semmi
baja nincs a légárammal, és csak egy-két, egymással légcsatolt helyiséget
kezel, de ha sok helyiség van, akkor vagy rámegy a gatyó, vagy más
megoldás, tehát a becsövezett kell. Mert amúgy lehet, hogy egy egész házat
is simán kifűt és lekezel 2 ilyen berendezés, ha az a ház jól van
hőszigetelve.
(Vajon mit tudna ez a szerkezet a +12 fokos kútvízzel kezdeni, ha arra
optimalizálták volna?)

Számomra impozáns a légkezelés, tehát a hőfokváltozás nélküli szárítás,
illetve a téli légnedvesítés, meg úgy egyáltalán a szellőzés. Azt nem
néztem, hogy a levegő kifelé hol távozik, lehet, hogy számítanak rá, hogy
akárhol, réseken, de lehet az is, hogy lekezeli ezt is, csak nem figyeltem
eléggé. Mindenesetre látszik az irányzat. Komplett, valódi klímarendszerek
várhatók a nem túl távoli jövőben iszonyú jó hatásfokokkal. (És a
drágábbakban biztos lesz napkollektortól a jóég tudja, miig mindenféle,
tán még háztartási szemét egy részének, meg kertihulladék nem
komposztálható részének az elégetésére specializált vmilyen kazán is,
aprító szerkezettel... :-) )