[Epitesz-barkacs] szamok a klimas futesrol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 4., K, 14:37:03 CET

Közben nézegettem a neten, és lőn!
Van gázmotoros hőszivattyú, ami használati melegvizet is előállít...

Nincs új a nap alatt.
Igaz, hogy fűtőműre még nem láttam (nem találtam), azt viszont igen, hogy
a fűtőművek áramot gyártanak, azt eladják jó áron, és a fűtést a
hulladékhővel oldják meg. Hát végülis így is lehet, de ez nem csökkenti
lényegesen a fűtés árát, hiszen a fűtéshez felhasznált hulladékhő is a gáz
fűtőértékével lesz összefüggésben, a fűtőmű az áramból befolyt pénzt pedig
biztosan tök külön kezeli.

Meg hát ugye itt van generátor, azzal ugyan lehetne kompresszorokat
hajtani, de jóval egyszerűbb lenne rögtön turbinákkal hajtani a
kompresszorokat. Ekkor az egész egycélú, tehát amilyen a gazdaságossága,
aszerint fizethetnének a távfűtött lakások.

Azt persze be kell látnom, hogy a költségek fele a rendszerfenntartási,
karbantartási díjak, és csak a másik fele az energiadíj, ami ha negyedére
zuhanna, akkor is még jelentős lenne a távhődíj. A csökkenés összességében
nem lehetne több még ennél a frenetikus csökkenésnél sem, mint 37% körüli.