[Epitesz-barkacs] golyóscsap olasz vagy magyar?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 10., H, 09:01:36 CET

Balázs Bámer wrote:

> javítókészletet, azt sem volt nehéz kicserélni. Maradok ennél, de az
> öntvényhibára figyelek ezentúl - eddig szerencsém volt.

Tulajdonképpen csak kis öntvényhibáról van szó, mármint amit én
tapasztaltam: van az a két pöcök, ami megszabja, hogy mi legyen az elzárt
és nyitott pozíció. Nos, az elzár pozíciót megszabóval van a baj. A golyó
épphogy zár, amikor már ütközik, és nem rendesen, szimmetrikusan zár, hogy
mindkét oldalon hasonló vastagságú rész zárja el a víz (vagy más) útját.

Másrészt a leeresztőcsapnál alul az a kis szerkezet, ami egy O gyürü
fölött fordul el egy kis lyukkal a sík lapján, itt meg az a gond, hogy a
kis lyuk éles, mint a penge, és szépen elforgácsolja az O gyűrűt
szerencsétlen esetben.

Ezek nem alapvető öntvényhibák, csak eszetlen trehányságok. Pl az
elzártsági ütközőt a nyákfúrógépbe befogott kis maróval (fogorvosi fúró
:-) ) igazítottam meg, 1-1 mm-t kellett levenni a két ütköző felületből
kb. Az éles furattal még nem foglalkoztam. Meg a többi (összesen 5) mofém
golyóscsappal sem, amiket eddig beépítettem bárhova is, meg hát a vízóra
két oldalára is ezt építették be, szóval ezekett nem néztem meg
közelebbről. Azóta vagyok háklis, amióta megcsináltattam a kerti csapot,
és rövid idő alatt szar lett.

Tényleg, ha ez szétszedhető, akkor van olyan hely, ahova a méretlen vízhez
hozzá lehet férni rombolás nélkül! :-)) Meg mernék esküdni, hogy vannak
is, akik mittudomén nagyobb medencét simán feltöltenek így. Persze
kellemetlenebb nyomás alatti bármire rákötni, mint fesz alatti vezetékre.