[Epitesz-barkacs] korrozív közegek hűtése?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Nov. 11., K, 22:24:57 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.11.11. 19:27:14 +1h-kor írta:

> Ha folyadék a korrozív közeg, akkor
> - folyadék-folyadék hőcserélő, ahol az előző verzió járszik,
> - folyadék-levegő hőcserélő korrózióálló anyagból, aminek a levegő oldalán
> átáramló a klíma levegő kijáratából származik.
>
> :-))

max 10kW-nyi hőt óránként szeretnék elnyeletni egy mini(szén)erőmű füstjéből,
ami így gyakorlatilag  " füstgázmosó " lenne.

ebben a füstgázmosó korrozív langyosvizében fürödhetne pl. egy kertislag,
aminek a belsejében tiszta víz áramolhatna, amit a klíma kültérije hűthetne

olyanra gondoltam, hogy a füstgázmosó lehűtött vízzel elérhetné, hogy a
mini(szén)erőmű hideg, "tiszta" levegőt fújjon ki, a füst minden pernyéje,
gőze, gáza egy sűrű trutyiban gyűljön össze, amit aztán csatornába lehetne önteni,
vagy kukába tenni

http://www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/b108/ch06s10s01s05.html
*******
A gázállapotú szennyezőanyagok leválasztására leginkább a füstgázmosási eljárásokat használják. A távozó vizes fázis tartalmazza az oldott reakciótermékeket, ezért a mosófolyadékot tisztítani kell (semlegesítés, nehézfém-eltávolítás).
!!!!!!!!
Kellő tapasztalat híján még nem beszélhetünk általánosan alkalmazható készülék-és eljárástípusokról. A leggyakrabban használt nedvesleválasztók típusait mutatja be az 5.66. ábra.

[Leggyakoribb nedvesleválasztók típusai]

5-66. ábra - Leggyakoribb nedvesleválasztók típusai

A nedves rendszerű füstgáztisztítási eljárásoknál rendszerint először egy elektrofilterben leválasztják a pernyét, majd az első mosófokozatba való belépéskor a füstgázt harmatpontra hűtik és ezt követően egy-, két-vagy többlépcsős mosással leválasztják a szennyező komponenseket. Általában mésztejet vagy nátronlúgot alkalmaznak abszorbensként és ezeket közel sztöchiometrikus mennyiségben adagolják.

A nedves eljárások két nagy csoportra oszthatók:
  * szennyvízkeletkezéssel, ill.
  * szennyvízkeletkezés nélkül működő módszerekre.
A létesítmények központi egysége(-i) a mosó(-k), amelyek egyaránt szolgálnak a gáz hűtésére és a szilárd, valamint gáznemű szennyezők leválasztására.

Az egyfokozatú mosókat kezdetben célzottan a savas gázkomponensek (HCl, HF) és higany leválasztására alkalmazták. Ezeknél a technológiáknál a mosófolyadékot meghatározott mennyiségű nyersvíz mellett alacsony pH-értékre állították be és adalékanyagot nem alkalmaztak. Az emissziós előírások szigorodása az SO2-re oda vezetett, hogy a célzott leválasztási hatékonyság növelése szükségessé tette egy második mosási fokozat bevezetését. Ebben a fejlődési fázisban különböző mosótípusokat fejlesztettek ki és alkalmaztak.

*********