[Epitesz-barkacs] megélni? Re: szamok a klimas futesrol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 14., P, 17:14:55 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> A Mensa tagjai felvételére tesztírásokat szervez. A tesztben olyan
> intelligenciahányadost
> (IQ-értéket) kell elérni, amely csak az emberek két százalékára
> jellemző.

Itt sok a meglehetősen nagyképű ember.
Az ilyen iq tesztek olyanok, mint a középiskolai matekpéldák. Be lehet
gyakorolni. Másképp sikerül annak, aki már 500-at megcsinált, mint aki
sosem találkozott még vele.

Egy matematikus mondta egyszer az öcsémnek, aki egy matek szakos gimibe
járt, hogy lehet, hogy ha megpróbálkozna az ott szokásos feladatok
megoldásával, eléggé lemaradna. Hát ez is valami ilyen.

Persze van, aki orrba-szájba hisz benne. Egészségére. Az biztos viszont,
hogy akik a menzán vannak, azoknak nincs önértékelési problémájuk. Ha
sikeresek, abban nem a marha magas iq, hanem a mérhetetlen önbizalom a fő
motívum.

Bele is lehet gondolni: győzike pont azért "sikeres", mert olyasmiket is
megcsinál, amit épeszű ember nem vállalna be. Akkora önbizalma van, hogy
fel se fogja, hogy mit csinál, vagy meggyőzték, vagy a franc tudja, de
hogy úgy áll ki bárhova, hogy teljesen biztos a dolgában, az hétszentség.
Ha én is ilyen lennék, kiállnék egy 200ezres tömeg elé pl énekelni vagy
akár vetkőzni simán, és nem érdekelne, hogy ledobálnának mindenfélével a
szinpadról. Önmutogatás és gátlástalanság, ami peches esetben (mint itt
is) hülységgel párosul. De hogy emiatt sokkal jobban él, mint mások, mint
a normál módon gátlásos emberek, az is biztos.