[Epitesz-barkacs] MOFÉM újfajta hozzáállása :-(

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Nov. 15., Szo, 11:50:01 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> az egyik boltos hívta fel rá a figyelmemet, egy 5/4-es golyóscsap
> kapcsán:
>
> a 4 csavarból (5/4-esnél már ennyi csavar) 1 olyan van becsavarva,

Nem értem. Van ugye egy csavarja a négyszögnél, ez szorítja rá a négyszög
öntvényt a golyós kiképzésű alkatrész végére, kettő van a leszorító
fedélhez. Mi a negyedik? Még a leeresztőnek sincs negyedik, a lenti
alkatrész, ami a visszaeresztésért felelős, ott sincs csavar.

> amit sima csavarnyúzóval nem tudsz kicsavarni, csak egy teljesen
> speciális (értem ezalatt, hogy nem imbusz, és a kínai piacon levő
> egyéb sem ) fejkiképzés van, amihez a boltban sem tudnának csavarhúzót
> adni

Azért meglepne, ha lenne olyan csavar, amihez ne volna nekem alkalmas
szerszámom. :-) Ha más nem, hát átalakítanék valami másból. De eddig
ilyenre csak 2-szer szorultam. Leggyakoribb volt az olyan csavarfej, ami
sima hornyolt, de a csavarhúzó közepének be kell lennie vágva. Vagy azok
az anyák, amik süllyesztékbe mennek és hornyoltak, ehhez spéci cső alakú
eszközt kellett készíteni. A legvadabb a 2 collos csőhöz való anya volt,
amihez egy olyan szerszámot kellett csinálnom, ami jó a légkulcshoz, mert
szar helyen sokat (olajedénybe beleállva 44-et) kellett felraknom úgy,
hogy jelentős részük végig szorult.

Közben megtaláltam az olasznak gondolt golyóscsapot. Megpróbáltam
szétszedni, de kellett volna hozzá egy 9-es imbuszkulcs, azt meg nem
találtam, és ezért nem akartam beköszörülni egy 10-est. Na mégis van
olyan, amit nem tudok csípőből kicsavarni. Pedig kíváncsi lettem volna a
szerkezetére, hogy lehet mégis szétszedni. Egy biztos: ki kell a
csőrendszerből szerelni, szóval nagyon magabiztosak voltak, akik
menstruálták: sosem fog elromlani. Lehet, hogy tudnak valamit, mert nálam
ilyen még nem romlott el, mofém viszont annál több.

Filozófia: szétszedhetőre kell csinálni kibontás nélkül, ami által
javítható. Az elromlás azért következik be, mert szétszedhetőre csinálták.
(A házasság azon problémák megoldására létrejött szövetség, amik a
házasság által jönnek létre.) :-))